Hoe krijg je grotere & strakkere billen?

Wil je grotere billen? Of misschien gewoon mooiere billen? Je bent niet de enige! Hoe haalbaar is het voor de meeste mensen? Moet je eindeloos ploeteren in de sportschool en wat moet je eten? Hieronder zullen wij het krijgen van een mooie bilpartij nader toelichten!

Genetische aanleg

Het zal niemand ontgaan dat de ene persoon van zichzelf nu eenmaal een andere lichaamsbouw heeft dan een ander persoon. Zo kan het zijn dat sommige vrouwen (en mannen) van zichzelf een grotere of rondere kont hebben. Ieder lichaam is nu eenmaal uniek. Wat hier ook een rol bij speelt is de heup-middel ratio. Wanneer je een platte buik hebt en een slanke taille, lijkt de bilpartij automatisch wat meer op te vallen. De billen zijn tenslotte onderdeel van het gehele plaatje. Maar of je nu gezegend bent met geweldige billen of niet, er zijn een heleboel manieren om eraan te werken!

Krachttraining & de beste bil oefeningen

De spier die het meeste impact heeft op de vorm van je billen is de gluteus maximus, dit is een grote spiergroep. Spieren kan je trainen en dat betekent dus dat je geen plastische chirurgie nodig hebt of het overspuiten van vet in de bilpartij. Hoe train je deze spiergroep hoor ik je vragen? Dit kan natuurlijk in de sportschool of misschien thuis. We hebben enkele oefeningen op een rij gezet die het beste deze des betreffende spiergroep trainen:

1.Hip thrust

Bij de hip thrust is er een zeer hoge mate van activatie van de gluteus maximus. Ook kan je bij deze oefening gemakkelijk extra gewicht toevoegen waardoor je sneller meer massa aan de bilspieren kan toevoegen.

2.Step up

De step up is eigenlijk het omhoog duwen van jezelf zoals bij het betreden van een hoge trede of trap. Dit lijkt een hele simpele beweging maar je traint hier flink de bilspieren mee. Ook maak je gebruikt van de stabiliserende functie van de bilspieren omdat je deze oefening met 1 been doet.

3.Cable pull through

Ook deze oefening is zeer effectief voor de billen. Bij deze oefeningen buig je voorover met een handvat tussen je benen. Je trekt jezelf recht omhoog door de heupen naar voren te duwen.

Veel of weinig gewicht gebruiken?

Steeds meer vrouwen zien in dat bij een stevige bil ook wat zwaardere krachttraining hoort. Meer massa op je billen & dus een vollere look krijg je niet alleen van eindeloos cardio of zumba. Wanneer je dus grotere billen wilt zal je moeten trainen gericht op spiermassa. Train dus dusdanig zwaar dat je 8 tot 12 herhalingen kan doen per set. 

Eten voor grotere bilen?

Wanneer je de massa in je billen wilt vergroten zal je ook je voeding goed moeten bijhouden. Voor spiergroei eet je OP of BOVEN je energiebehoefte. Wanneer je eerst wat vetmassa wilt verliezen is het verstandig om de klassieke ''cut'' strategie te gebruiken. Op deze manier volg je een dieet gericht op vetverbranding en zo min mogelijk spierverlies. Heb je nou geen idee wat je moet eten en drinken op een dag? Klik dan hier voor een afslankprogramma/voedingsschema